9 grudnia 2020

Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię, czyli stosik #3

Początek grudnia to czas zakupów książkowych. Dużych zakupów książkowych i w sporej części nadal kulinarnych. Ale w tej grupie znalazło się kilka książek dla ducha i dziś będzie o nich.


 
Zaczynając od dołu:

Jestem Nikim. Lekcje Jozuego oraz Wielka ryba. Droga do odpowiedzialności. Adam Szustak OP.
Dwie kolejne książki z cyklu Jestem Legendą, czyli próby opowiedzenia o postaciach biblijnych i pokazania, że mimo wszytko ich życie i problemy, wcale tak bardzo nie różniły się od naszych współczesnych. Bardzo lubię styl w jakim Szustak opowiada o Biblii, uwzględniając pojawiająca się symbolikę i to co zginęło w tłumaczeniu. A czasami ginie sporo...

Projekt Estera. Czym jest piękno kobiety? Adam Szustak OP.
Druga po Projekcie Judyta, książka o kobietach, oparta tym razem o historię królowej Estery. Pierwszą czytałam dwa lata temu i trochę rzeczy w życiu mi wywróciła budując przy tym taką pewność siebie i poczucie własnej wartości, że czasami zastanawiam się, czy trochę nie za duże. Zobaczmy co się stanie po lekturze tej.

Bogaty katolik. ks. Wojciech Węgrzyniak
Tytuł skusił mnie do przeczytania dostępnego fragmentu, a fragment do kupienia książki, która jest opowieścią o pieniądzach i ich miejscu w życiu człowieka.

(nie)doskonała. Planner Szymon Reich
To nie jest taki typowy planner. To raczej zestaw ćwiczeń, który ma pomóc znaleźć równowagę między dążeniem do bycia doskonałym, a byciem szczęśliwym. A z tym nadal mam problem. Tak samo jak z planowaniem, które nie jest moja mocna strona. Od lat próbuje to zmienić i od lat mi nie wychodzi. I nie łudzę się, że ten planner dokona cudu, ale przez trzy miesiące (na tyle czasu jest przeznaczony) może uda mi się zbudować jakieś podstawy.

Udostępnij:

1 komentarz:

  1. Hehe, I ja już od stycznia planuję czytać i stosować "Ćwiczenia duchowe" Ignacego Loyoli (dawno temu kupione i kiedyś napoczęte, ale nie ruszone od ponad roku).

    OdpowiedzUsuń