20 października 2012

A wszystko to... bo Ciebie kocham

Uwielbienie dla aktora bywa czasami niebezpieczne, bo w szale radości człowiek jest gotów popełnić wiele głupot (przykłady można znaleźć tu). Jedną z nich jest gruntowne zapoznanie się z filmografią ulubieńca niezależnie od poziomu produkcji i roli jaką tam gra (np. człowiek w tłumie którego widać przez całą minutę). I zakupienie rzeczonej filmografii (a przynajmniej jej części), tylko po to... by stanowiła ozdobę półki, bo najczęściej nie ma się czasu na jej obejrzenie.
I dziś będzie właśnie o filmach i serialach kupionych na fali fascynacji konkretnym aktorem. I bardzo często jeszcze nie obejrzanych.


Gillian Anderson



Tytuł polski: Samotnia
Tytuł oryginalny: Bleak House
Na podstawie: Samotnia, Charlesa Dickensa
Liczba odcinków: 15 (TV) / 8 (DVD)
Stacja: BBC
Rok produkcji: 2005
Status: obejrzany
Dawno, dawno temu kiedy moja miłość do Archiwum X tliła się jeszcze wątłym płomykiem, przypadkiem trafiłam na Samotnię w bardzo okazyjnej cenie, więc z radością rzeczony serial nabyłam i odstawiłam na długie lata, by stanowił ozdobę półki. I pewnie jeszcze długo by na niej stał, gdyby nie Doctor Who, a dokładniej Catherine Tate grająca tam Donnę Noble. Ponieważ Wikipedia stwierdziła, że pojawiła się również w Samotnii, więc ściągnęłam serial z półki i zaczęłam oglądać. Oczywiście rola Catherine okazała się być tą z gatunku 5 minut na cały serial (i na dodatek bez słowa), ale za to dopatrzyłam się kilkunastu innych aktorów widzianych wcześniej w Doktorze, no i była Gillian, rewelacyjna jako Lady Dedlock.

David Tennant



Tytuł polski: Casanova
Tytuł oryginalny: Casanova
Liczba odcinków: 3 (TV) / 2 (DVD)
Stacja: BBC
Rok produkcji: 2005
Status: obejrzany
To jest potwierdzenie, że powinnam zrobić bardzo dokładny spis rzeczy które posiadam, bo po kupieniu tego filmu przekonałam się że... już go posiadam. Co prawda było to wydanie kopertowe dołączone do jakiejś gazety, ale było.








Tytuł oryginalny: Learners
Liczba odcinków: 1
Stacja: BBC
Rok produkcji: 2007
Status: obejrzane
Pierwszy film oglądany w oryginale ze wsparciem w postaci angielskich napisów (chwała za to wydawcy). Historia sama w sobie nie powala na kolana, ale David jako bardzo spokojny człowiek, bez żadnych objawów ADHD jest wystarczającym powodem do obejrzenia









Tytuł oryginalny: Blackpool / Viva Blackpool
Sezon: 1 / 1
Liczba odcinków: 6  / 1
Stacja: BBC
Rok produkcji: 2004
Status: obejrzany / w połowie obejrzany
Co prawda Davida (Tennanta, bo Morrisey jest) w sequelu nie ma, ale całość kupiłam w pakiecie, bo okazja była. I o ile pierwsza część była naprawdę fajna, to w przypadku drugiej padłam w połowie.









Tytuł oryginalny: Takin' Over the Asylum
Liczba odcinków: 6
Stacja: BBC
Rok produkcji: 1994
Status: w trakcie oglądania
Nauczona niezbyt miłym doświadczeniem z wczesnymi produkcjami Davida Duchovnego, długo się wahałam czy nabyć ten tytuł. Ale cena była okazyjna, ja byłam akurat na Tennantowym głodzie no i brakowała mi tych kilku funtów w zamówieniu do darmowej przesłki. I w ten sposób trafiłam na rewelacyjny serial, który jest idealny na poprawę humoru w złe dni.






Tytuł oryginalny: Single Father
Liczba odcinków: 4
Stacja: BBC
Rok produkcji: 2004
Status: w trakcie oglądania
Tak właściwie to widziałam jeden odcinek i od dłuższego czasu jakoś nie potrafię ruszyć dalej, ale któregoś dnia na pewno dokończę.












Tytuł oryginalny: Secret Smile
Liczba odcinków: 2
Stacja: ITV
Rok produkcji: 2005
Status: nieobejrzany
Bo podobnież David gra wrednego typa, a w takiej roli to go jeszcze nie widziałam.













Tytuł oryginalny: He Knew He Was Right 
Liczba odcinków: 4
Na podstawie: He Knew He Was Right, Anthony Trollope
Stacja: BBC / WGBH
Rok produkcji: 2004
Status: nieobejrzane
Bo David, bo kostiumowe, bo to produkcja BBC.












Tytuł oryginalny: Hamlet
Stacja: BBC
Rok produkcji: 2009
Status: nieobejrzane
Hamlet już na półce stoi, więc jak tylko przeczytam to zabieram się za oglądanie.














John Simm



Tytuł oryginalny: Life on Mars
Sezony: 2
Liczba odcinków:  16
Stacja: BBC
Rok produkcji: 2006-2007
Status: obejrzane
To idealny przykład jak zaczynając oglądać serial z powodu jednego aktora, zwariować zupełnie na punkcie innego. Bo Philip Glenister ukradł całe show. Gene Hunt w jego wykonaniu jest wredny, złośliwy, ale nie da się go nie lubić.



Tytuł oryginalny: State of Play
Liczba odcinków: 6
Stacja: BBC
Rok produkcji: 2003
Status: nieobejrzane

Podobnież dobry serial, ale nie mam czasu i motywacji by sprawdzić, bo jakoś miłość do Johna z lekka przygasła.










Colin Morgan



Tytuł polski: Zaparkowany
Tytuł oryginalny: Parked
Rok produkcji: 2010
Status: obejrzany
Film który warto zobaczyć, by docenić Colina jako aktora. Jak również i dlatego że to po prostu fantastyczny film













Tytuł oryginalny: Island
Rok produkcji: 2011
Status: nieobejrzany
I pewnie jeszcze długo go nie obejrzę, bo nie ma angielskich napisów. Tak bardzo przyzwyczaiłam się do myśli, że wszystkie  brytyjskie wydania mają napisy, że mi szczęka do ziemi opadła z wrażenia kiedy okazało że takowych nie ma.











Bradley James



Tytuł oryginalny: Fast Girls
Rok produkcji: 2012
Status: (jeszcze) nieobejrzany
Bo bardzo chcę zobaczyć Bradleya w innej roli. Tak bardzo że jest to pierwszy film zamówiony w przedsprzedaży
Udostępnij:

0 komentarze:

Prześlij komentarz